tap to open sidebar
tap to close sidebar

Gustă Știrile

Dieta vegetariană poate produce modificări genetice asociate cu bolile de inimă şi cancerul
BITTER

31 mar 2016 comentarii

Cercetătorii americani au descoperit că vegetarienii au o genă care poate creşte riscul apariţiei bolilor de inimă şi a cancerului.

Oamenii de ştiinţă au găsit dovezi ale variaţiei genetice în randul oamenilor cu o dietă bazată pe plante. Această variaţie pare să se fi dezvoltat la sute de generaţii, ceea ce a permis populaţiei vegetariene să proceseze mai eficient acizi omega-3 şi acizi graşi omega-6 şi să-i transforme în compuşi care ajută la dezvoltarea creierului.

Cercetătorii de la Universitatea Cornell au mai găsit încă o variaţie genetică, la populaţia inuită din Groenlanda, a cărei dietă se bazează în principal pe fructe de mare.

"Este posibil ca în istoria evoluţiei umane, atunci când oamenii migrau spre diferite medii, ei să adopte o dieta bazată pe plante sau pe produse marine, în funcţie de perioada de timp", a declarat membrul echipei, Kaixiong Ye.

Studiul se bazează pe un eşantion de 234 de indieni, preponderen, vegetarieni şi 311 de participanţi din SUA. Alela de vegetarieni a fost găsită la 68% dintre indieni şi la doar 18% dintre americani.

Cercetătorii au folosit, de asemenea, datele colectate de la Proiectul genomului 1000 (care a acoperit mai mult de câteva mii de persoane) şi a constatat că aceeaşi alela a fost prezentă la 70 % dintr sud-asiatici, 53 % dintre africani, 29 % dintre asiaticii din Est şi 17 % dintre europeni.

În toate cazurile, variaţia genetică este mai frecventă în zonele în care dieta vegetariană a fost tradiţional preferată.

Aceste noi informaţii vor putea duce la conturarea unei diete potrivite cu genomul nostru, un fel de nutriţie personalizată.

dietă vegetariană