tap to open sidebar
tap to close sidebar

Gustă Știrile

Dovedit ştiinţific. Cinci reţete de mic dejun care-ţi vor da o stare excelentă
FRESH

Dovedit ştiinţific. Cinci reţete de mic dejun care-ţi vor da o stare excelentă

19 iul 2016 comentarii

Cinci idei pentru a lua startul zilei, în mod corect, indiferent de care parte a patului te trezeşti. Alimentele pe care le mănânci şi momentul în care alegi să le consumi îşi pun categoric amprenta pe cum te simţi.

Dacă ai nevoie de încă o dovadă că mâncarea îţi influenţează dispoziţia, gândeşte-te la starea pe care ţi-o creează o gloriasă ceaşcă de cafea dimineaţa sau o prăjitură delicioasă într-o zi nu tocmai nereuşită.
 
Reţete pentru o stare de bine, citate de HuffPost Taste
 
1. Fructele calmante pentru stomac
 
Nu ai poftă de mâncare dimineaţa? Începe-o cu câteva fructe proaspete, alături de o cafea sau un ceai. Cele mai multe, precum citricele sau fructele de pădure, sunt încărcate cu vitamina C şi Fier, care-ţi vor da un extra boost de energie şi sunt ideale pentru o digestie bună. Îţi pregăteşti astfel stomacul pentru următoarea gustare, cum ar fi fulgii de ovăz sau o mână de migdale. 
 
2. Bolul cu chefir
 
Această băutură fermentată este plină de probiotice sănătoase care ajută la reducerea anxietăţii sau a depresiei. Conţine de asemenea triptofan, un aminoacid ce stimulează creşterea nivelului de serotonină în creier, o altă lovitură dată anxietăţii. În concluzie, dacă te aşteaptă o zi stresantă, combate-o cu o cană cu chefir.
 
3. Salata de dimineaţă
 
Câştig dublu: doza de legume verzi a zilei şi o porţie de energie. Spanacul, în particular, are tone de acid folic care sprijină reglarea nivelului de serotonină ( atât de necesară optimizării stării de spirit). Combină-l cu puţine proteine şi câţiva carbohidraţi, pentru a-i da şi mai multă substanţă. Îi va ţine stomacului de urât până la ora prânzului.
 
4. Granola cu seminţe de dovleac şi migdale
 
Un amestec crocant, cu cantităţi mari de magneziu, aminoacizi şi zinc, care îţi va stimula starea de spirit şi te va ajuta să te relaxezi indiferent de ce-ţi va aduce ziua. Dacă simţi nevoia şi de ceva dulce, poţi adăuga sirop de agave sau miere.
 
5. Toast cu avocado şi ou
 
Aici ai toate elementele unei mese echilibrate: carbohidraţi, grăsimi şi proteine. Iar asta echivalează şi cu o stare de spirit la fel de echilibrată.
 
 

reţete mic dejun