tap to open sidebar
tap to close sidebar

Gustă Știrile

Există o dietă perfectă, dar majoritatea o urmează greşit

Există o dietă perfectă, dar majoritatea o urmează greşit

24 aug 2017 comentarii

Tot mai multe dovezi sugerează că o dietă bazată pe plante - una care se concentrează pe legume, cereale integrale şi proteine slabe - este cel mai bun plan de alimentaţie pentru corp şi creier.

Această dietă este ideală pentru a pierde în greutate şi a vă menţine o minte „ascuţită”.

Cu toate acestea, oamenii nu o urmează corect. Cercetătorii de la Şcoala de Sănătate Publică Harvard T.H. Chan au analizat obiceiurile alimentare a peste 200.000 de lucrători în domeniul sănătăţii pe parcursul a peste 20 de ani. Ei au căutat să afle dacă există o legătură observabilă între obiceiurile lor alimentare şi riscul lor de a dezvolta boli de inimă.

Nu este surprinzator că mulţi dintre profesioniştii din domeniul sănătăţii au ramas la o dieta bazată pe plante. Cu toate acestea, printre vegetarieni, obiceiurile alimentare erau foarte diferite şi, în unele cazuri, păreau să fie mai puţin sănătoase decât dietele non-vegetariene.

Cercetătorii au fost capabili să identifice trei categorii principale de diete vegetariene de la participanţii lor: o dietă „sănătoasă” pe baza de plante care punea accent pe cereale integrale, fructe şi legume; o dietă „nesănătoasă” care a constat în principal din carbohidraţi rafinaţi, cum ar fi pâinea albă şi pastele; şi o dietă „generală” pe bază de plante care era undeva între cele două.

La sfârşitul perioadei de studiu, cei care au urmat dieta „sănătoasă” pe bază de plante au fost cel mai puţin susceptibili de a suferi de o boală coronariană. Cei care s-au orientat mai mult către planul „nesănătos” au fost cei mai expuşi riscului.

„Nu toate alimentele vegetale sunt în mod necesar benefice pentru sănătate”, au scris cercetătorii în lucrare.

Totuşi, o multime de cercetări arată că, atunci când este urmată corect, dieta pe bază de plante câştigă în faţa oricărui alt plan de alimentaţie.

Studiul scoate în evidenţă faptul că este important să nu recurgem la alimente rafinate cum ar fi pâinea albă şi pastele făinoase. Dacă vă gândiţi să treceţi la o dietă pe bază de plante, asiguraţi-vă că mâncaţi o grămadă de cereale integrale, cum ar fi orezul brun şi pâinea integrală, pe lângă legume şi fructe.

Cea mai bună dietă pe bază de plante pentru corp şi minte

Pentru a vă menţine nivelul de energie şi pentru a vă ajuta să vă simţiţi sănătoşi pe termen lung, dieta trebuie să hrănească mai mult decât stomacul, susţin specialiştii. Trebuie să vă satureze muşchii, care cer proteine, sistemul vostru digestiv, care funcţionează cel mai bine cu fibre, şi ţesuturile şi oasele, care funcţionează optim atunci când primesc vitamine din alimente.

O combinaţie sănătoasă între plante, fructe, legume, proteine ​​şi grăsimi realizează acest scop.

Acest echilibru este, de asemenea, esenţial pentru a vă simţi plini după o masă şi energizaţi pe parcursul zilei, astfel încât să nu simţiţi nevoia de a mânca prea mult.

Aveţi nevoie de o masă echilibrată, cu cereale integrale, fibre şi legume pentru a susţine nivelul zahărului în sânge. Caloriile goale (precum pâinea albă sau orez alb) sunt o soluţie temporară, susţin nutriţioniştii.

Dietele sănătoase pe bază de plante par, de asemenea, să reducă în mod semnificativ riscul anumitor boli, inclusiv bolile cardiace, diabetul zaharat şi unele tipuri de cancer. Cercetările recente sugerează totodată că anumite diete pe bază de plante ar putea ajuta la protejarea creierului de anumite boli care apar odată cu vârsta.

dieta vegetariana