tap to open sidebar
tap to close sidebar

Gustă Știrile

Românii cheltuiesc 43 de milioane de euro pe cadouri dulci în decembrie. Care sunt cele mai căutate arome şi produse

Românii cheltuiesc 43 de milioane de euro pe cadouri dulci în decembrie. Care sunt cele mai căutate arome şi produse

19 dec 2016 comentarii

Vânzările de dulciuri se triplează în decembrie. Perioada Crăciunului generează un consum de peste 7,4 milioane de kilograme de dulciuri în România, potrivit unui nou studiu.

Trendul este puternic susţinut şi de lansarea produselor sezoniere, arată cercetarea realizată de producătorul polonez de biscuiţi, napolitane şi crackers Dr. Gerard, notează Mediafax.

Date de piaţă furnizate de Retail Zoom arată că luna decembrie a anului trecut a însemnat în retailul modern autohton vânzări de dulciuri de peste 43 de milioane de euro, respectiv 7,4 milioane de kilograme de produse, din care biscuiţii au ocupat prima poziţie în volum, cu o cotă de 24,3% şi a doua poziţie ca valoare, cu 16,4%. Napolitanele au reprezentat 7,1% din valoare şi 10,3% volum.

Cele mai mari creşteri, între 158% şi 520% faţă de luna noiembrie, au fost înregistrate la praline, figurinele de ciocolată şi produsele sezoniere.

„În România, cele mai căutate arome pentru sărbătorile de iarnă sunt cele de măr copt, alături de combinaţia măr şi scorţişoară. Aroma de cuişoare şi citrice este şi ea printre favorite”, declară Otilia Stanciu, country manager la Dr. Gerard România.

Tendinţa scăderii gramajelor biscuiţilor şi prăjiturelelor de la gramajele de tip „family” la cele de tip „on the go” se manifestă atât pe pieţele europene cât şi în ţara noastră. În România, peste 40% dintre consumatori preferă o gustare dulce între mese, napolitanele şi biscuiţii fiind principalele alegeri. În categoria gustărilor de peste zi, cel mai popular este biscuitele-sandwich ambalat în pachete pentru consum individual (între 30 şi 50 g/pachet).

În ceea ce priveşte preferinţa pentru un anume tip de biscuite, dintr-un total de peste 2,1 kilograme de biscuiţi consumaţi într-un an de fiecare român - cantitate în creştere cu peste 70% faţă de acum 10 ani, dar încă mult sub media est-europeană de 3,5 kg/locuitor -, în România cei mai apreciaţi rămân biscuiţii simpli şi petit beurre (peste 40%), dar şi biscuiţii-sandwich (peste 46%).

 

dulciuri