ART

Pasiunea lui Ichiro Akuto pentru un single malt nu tocmai uşor de băut l-a făcut celebru la nivel mondial.
Acum zece ani, Ichiro Akuto încerca din răsputeri să convingă o bancă să-i împrumute bani pentru a deschide o distilerie de whisky. Astăzi, pe dealurile din Chichibu, un oraş la 100 de km de Tokyo, single malt-ul lui Akuto primeşte review-uri de top de la cunoscători din toată lumea. Iar mulţi dintre ei sunt dispuşi să plătească sute de dolari sau chiar mai mult pentru o singură sticlă de single malt produs în cea mai mică distilerie din Japonia, notează The Guardian.
Publicaţia britanică Whisky Magazine a premiat de-a lungul timpului single malt-ul produs la Venture Whisky, cel din gama Ichiro’s ajungând să rivalizeze cu al uriaşilor japonezi Suntory şi Nikka. Mai mult, anul acesta Akuto a primit premiul la categoria single malt japonez în cadrul World Whiskies Awards.
Ichiro Akuto a lansat Venture Whisky în 2008, după ce a vândut business-ul de familie, a cărui istorie începe undeva la finalul celui de-al Doilea Război Mondial, şi a produs prima sa linie de whisky anul următor: Ichiro’s Vintage Single Malt 1988. Sticlele s-au vândut rapid, online, cu zeci de mii de yeni. Acum unele sunt considerate de colecţie.
Akuto a dat lovitura anul trecut când o sticlă de single malt 1960 Karuizawa, făcut din whisky recuperat de la distileria familiei sale, s-a vândut pentru suma de 118.500 de dolari, la o licitaţie în Hong Kong, un record pentru un whisky japonez.
Whisky-ul produs la Chichibu consolidează astăzi statutul Japoniei de super putere în devenire, în materie de single malt.
Compania lui Akuto a produs anul trecut 90.000 de sticle de whisky, multe dintre ele ajungând direct pe piaţa internaţională, cu numeroase cereri din Franţa, Taiwan, Marea Britanie şi SUA.
"Dacă voiam să facem un whisky echilibrat, uşor de băut, am fi concurat inevitabil cu Suntory şi Nikka" spune Yumi Yoshikawa, ambasador al Venture. "Însă încercăm să facem opusul, un whisky cu un caracter puternic, care nu e tocmai uşor de băut. Aşa ridicăm ştacheta", continuă el. Pasiunea lui Yoshikawa pentru "apa vieţii" a dus-o să studieze 70 de distilerii din toată lumea în ultimii cinci ani.
Ichiro Akuto are planuri ambiţioase cu distileria sa, inclusiv o creştere de 10 procente anuală a vânzărilor, dar nu are nicio intenţie să vândă în supermarketuri sau magazine, ci direct online sau de la furnizori specialiaţi.
Planul cel mai mare al lui Akuto este să scoată pe piaţă un whisky de 10 ani, care să coincidă cu deschiderea Jocurilor Olimpice de la Tokyo din 2020, urmat de un single malt de 30 de ani vechime.