tap to open sidebar
tap to close sidebar

Învață Gustul

10 moduri de a mânca mai multe fructe şi legume

10 moduri de a mânca mai multe fructe şi legume

12 feb 2018 comentarii Autor: Cristina Călin

Mereu găsim o scuză bună pentru a nu consuma fructe şi legume. Alte preparate sunt mai la îndemână, mai gustoase, mai săţioase. Dar, trebuie să facem o schimbare pentru că organismul nostru are nevoie de fructe şi legume pentru a funcţiona corect.

Planifică

Dacă ai fructe şi legume în casă, ai mai multe şanse să le şi mănânci. Dacă şi sunt spălate, atunci cu siguranţă nu vei mai alege să ronţăi prostii, cu vei mânca mai multe fructe şi legume.

Adaugă-le la micul dejun

Faci o omletă? Adaugă nişte spanac sau nişte ceapă verde. Mănânci un iaurt? Pune în el şi nişte fructe de pădure sau orice alte fructe ai prin casă.

Cumpără fructe şi legume pe care nu le-ai mai mâncat niciodată

Probabil te-ai plictisit de mere, banane, portocale, cartofi, morcovi şi de aceea le eviţi. Alege nişte fructe şi legume pe care nu le-ai mai consumat. În felul acesta vei fi mai tentat să le mănânci, măcar din curiozitate.

Salata să-ţi fie garnitură

În loc de piure sau cartofi prăjiţi, alege să ai salată drept garnitură la masa de prânz sau la cină. Nici nu este greu de făcut şi o poţi pregăti astfel încât să ai diverse texturi şi arome.

Consumă supe

Dacă nu îţi plac salatele, atunci poţi alege să consumi legume sun formă de supă. Poţi pune orice îţi place şi poţi găti cantităţi mai mari pentru zilele următoare. Mai mult, supa poate fi congelată mai multe săptămâni fără să îţi piardă din proprietăţi.

Înlocuieşte carbohidraţii cu fructe şi legume

Poţi ronţăi conopidă, sau gulie, sau o pară la fel de bine cum ronţăi biscuiţi sau sticksuri. Partea bună este că primele sunt mai sănătoase şi nici nu îngraşă.

Alege quesadilla

Dacă eşti genul căruia îi place să mănânce o mâncare gătită ca să se simtă bine, atunci quesadilla este ce ai nevoie. Tortilla nu are tot atât de multe calorii ca pâinea, iar în interiorul ei poţi pune o mulţime de legume cu un sos adecvat.

Ţine în congelator fructe şi legume

Fructele şi legumele congelate sunt la fel de bune ca cele proaspete. Fructele pot fi folosite pentru smoothieuri, iar legumele pentru orice mâncare îţi poate trece prin cap de la supe la tocăniţe sau, pur şi simplu, pentru legume trase la tigaie.

Smoothie în loc de gustare

Smoothie este bun şi ca desert şi ca gustare sărată. Fructele şi legumele congelate sunt perfecte. Pune-le la congelator porţionate, astfel încât să poată fi folosite imediat ce simţi nevoia de a le consuma.

Piureul înlocuieşte sosul

Poţi face piure din diverse fructe sau legume ca mai apoi să îl foloseşti la diverse fripturi sau deserturi, după caz.

fructe legume