tap to open sidebar
tap to close sidebar

Învață Gustul

Brânză, un aliment benefic inimii. Află câtă trebuie să consumăm zilnic.

Brânză, un aliment benefic inimii. Află câtă trebuie să consumăm zilnic.

11 dec 2017 comentarii

Dezbaterea despre grăsimile saturate şi efectul lor asupra sănătăţii ţine ocupată lumea ştiinţifică de o bună bucată de timp. La începutul anului, reflectoarele erau pe uleiul de cocos despre care Asociaţia Americană a Inimii a spus că nu este sănătos în toate circumstanţele. Zilele acestea brânză captează atenţia cercetătorilor.

Produsele lactate sunt destul de controversate. Multe diete nu le accentă, iar o parte a lumii medicale nu le recomandă motivând riscul apariţiei inflamaţiilor, problemelor gastrointestinale şi a acneei. Salvarea brânzeturilor vine de la o echipă de cercetători din China şi Olanda care au analizat peste 15 studii, la care au participat mai bine de 200.000 de persoane. 13 studii s-au desfăşurat pe o perioadă de peste 10 ani şi au avut în centrul lor efectele brânzeturilor asupra sănătăţii.

Concluzia lor este că persoanele care obişnuiesc să consume brânză au un risc cu 10% mai mic să facă atac cerebral şi cu 14% mai mic să aibă boli cardiovasculare decât cei în dieta cărora nu intră acest aliment. Totuşi, consumul foarte mare este la fel de rău precum este lipsa brânzei din meniu. Ideal este să mâncăm aproximativ 40 de grame, indiferent de tipul acesteia.

Înainte de a da fuga la frigider, trebuie să ţineţi cont că efectele benefice se văd în cadrul unei alimentaţii echilibrate. Pentru că brâzeturile sunt bogate în grăsimi, trebuie evitat consumul de produse puternic industrializate sau alte tipuri de grăsimi. Evident şi calitatea brânzei contează şi de aceea trebuie alese sortimente bio, potrivit cercetătorilor.  

inima cercetatori sanatate brânză

Cristina Călin