tap to open sidebar
tap to close sidebar

Învață Gustul

Cum te recuperezi după o masă copioasă

Cum te recuperezi după o masă copioasă

20 dec 2017 comentarii

Oricât de mult ai vrea să fii cumpătat, în perioada dintre Crăciun şi Revelion tot ajungi să mănânci prea mult. Uneori chiar mult prea mult. Uneori la ore nepotrivite. Uneori ajungem la aşa un disconfort de nu ne mai putem mişca. Nu neapărat pentru că am mâncat foarte mult, ci pur şi simplu pentru că tot ceea ce mâncăm în această perioadă este fie prea gras, fie prea dulce.

Primul lucru pe care îl poţi face este să nu te simţi vinovat. Aceste excese se fac doar de sărbători, aşa că nu are rost să te mai încarci şi cu energii negative.

Fă o plimbare

Plimbările ajută digestia, iar corpul mai poate scăpa de depozitele de grăsime. Un studiu realizat în 2013 de un grup de cercetători japonezi a arătat că şi o plimbare scurtă după o masă bogată în grăsimi scade cu 30% concentraţia de trigliceride.

Ascunde resturile de mâncare

Dacă laşi la îndemână bucăţi de prăjituri, de friptură sau de oricare alt preparat vei ajunge să mai iei câte o înghiţitură de fiecare dată când treci pe lângă ele. Cel mai bine este să le porţionezi şi să le pui la frigider.

Ia în seamă pericolul, dar nu-l lăsa să te definească

Da, ai mâncat mult, mai mult decât de obicei. Dacă nu este acesta modul tău de viaţă nu are sens să-ţi baţi capul cu remuşcări şi să te autodefineşti ca o persoană fără limite.

Ai grijă la masa următoare

Dacă ai depăşit limita la una dintre mese, atunci când te aşezi data viitoare la masă alege ceva uşor şi nu mai amesteca tot felul de alimente.

Ţine evidenţa caloriilor

În zilele următoare ar fi bine să fii mai atent la caloriile pe care le ingerezi. Mănâncă conştient, nu doar pentru că aşa face toată lumea.

 

craciun mancare

Cristina Călin