tap to open sidebar
tap to close sidebar

Învață Gustul

Făina de năut: cum o folosim

Făina de năut: cum o folosim

14 dec 2017 comentarii

Făina de năut este una dintre alternativele cele mai sănătoase la făina de grâu. Nu are gluten şi este perfectă pentru orice fel de tratament termic.

 Gastronomia indiană este cea care a descoperit această făină şi o foloseşte pentru tot felul de preparate, fie deserturi, fie tot felul de gustări. Aceştia folosesc năutul atât crud, cât şi copt pentru a obţine făina. Când este utilizat năut crud, făina va avea un gust uşor amărui, pe când cel copt este mult mai aromat.

Din punct de vedere nutritiv, făina de năut este de preferat celei de grâu. Are mai puţine calorii (356 kcal/100 g), mai puţini carbohidraţi (53 g/100 g) şi mai multe proteine (21 g). De asemenea, are un conţinut ridicat de fibre şi fier.

Datorită cantităţii mari de fibre, făina de năut este benefică pentru sistemul digestiv, fiind de ajutor chiar şi în tratarea unor afecţiuni ale acestuia.

Făina de grâu se găseşte de cele mai multe ori în magazinele care vând produse alimentare destinate persoanelor care ţine anumite tipuri de diete sau se poate face acasă. Nu îţi trebuie decât un blender foarte bun în care pui năutul şi îl mixezi până când devine foarte fin. Apoi, treci făina printr-o sită pentru a elimina bucăţile mai mari şi o poţi folosi.

Făina de năut este densă şi are o textură lipicioasă atunci când i se adaugă lichide. Poate fi înlocuită 1:1 cu făina de grâu atunci când coci diverse prăjituri.

Când este folosită la aluaturi care urmează să fie prăjite, făina de năut devine foarte foarte fărâmicioasă.

Făina de năut poate fi folosită chiar şi pentru a îngroşa sosuri sau supe.

În India, făina de năut este utilizată şi în industria cosmetică, fiind utilizată ca exfoliant facial cu rezultate foarte bune. 

năut făină de năut

Cristina Călin