tap to open sidebar
tap to close sidebar

Testează-ți gustul

Ştii să recunoşti un restaurant prost? Iată 14 semne clare!

Ştii să recunoşti un restaurant prost? Iată 14 semne clare!

18 oct 2017 comentarii

Sunt unele restaurante despre care îţi dai seama imediat că nu sunt ceea ce trebuie pentru o masă plăcută fără să le treci pragul. Altele însă te ademenesc cu decoruri luxoase, dar când te aşezi pe scaun îţi dai seama că nu ai făcut cea mai bună alegere. Ca să nu ajungi să îţi strici seara şi să dai şi bani, iată câteva semne care îţi arată că mai bine cauţi altă variantă pentru a mânca.

Nu te întâmpină nimeni la uşă

Indiferent că este vorba despre un ospătar, fie că este o persoană special angajată pentru acest scop, cineva trebuie să te salute de cum intri în restaurant. În caz contrar, localul în mod cert are probleme serioase de management. Mai bine ieşi şi cauţi alt loc în care să mănânci.

Eşti ignorat

În mod normal, ospătarul trebuie să salute  clienţii după maximum 60 de secunde după ce aceştia s-au aşezat pe scaun. Cel puţin, aşa spune o regulă din industria ospitalităţii. Nu trebuie neapărat să vă aducă ceva la masă, trebuie doar să vină şi să vă ureze o seară plăcută şi să vă anunţe că în câteva minute va veni să vă aducă meniurile sau să vă ia comanda. Dacă nu există niciun ospătar disponibil pentru acest lucru, atunci responsabilitatea ar trebui să fie preluată de un coleg de-ai lui. În cazul în care te aşezi pe scaun şi nimeni nu vine la tine, atunci e cazul să te ridici şi să cauţi alt local.

Locul este gol

Dacă într-o zi aglomerată, Ziua Îndrăgostiţilor sau altă zi în care oamenii ies în oraş în număr mare, găseşti o masă liberă la un restaurant, nu te bucura prea tare. Gândeşte-te că poate nimeni altcineva nu a vrut să mănânce acolo dintr-un motiv nu tocmai plăcut. Dacă localul este nou, exista şansa să nu fie neapărat ceva în neregulă, ci pur şi simplu clienţii să nu ştie despre el. În cazul în care are ceva vechime, e clar că ar trebui evitat.

Meniurile sau scaunele sunt murdare

Nu există nicio scuză pentru murdărie. Meniurile se pot murdări foarte uşor, dar un local care se respectă ar trebui să aibă suficiente astfel încât să le schimbe până când reuşesc să le cureţe. Dacă nimereşti tacâmuri sau veselă murdară, atunci este un semn clar că restaurantul acela trebuie ocolit. În mod clar, se mai întâmplă erori, dar dacă angajaţii ar fi învăţaţi să lucreze în echipă, nu ar exista astfel de scăpări.

Mesele nu sunt curăţate

Nimeni nu vrea să se aşeze la o masă la restaurant şi să aibă în faţă un teanc uriaş de vase murdare, resturi de mâncare şi şerveţele făcute şomoiog. Localurile care se respectă au picoli care se ocupă de debarasat, iar lipsa acestora e semn că se face economie şi în alte locuri. Poate la ingrediente de calitate, poate la bucătar cu experienţă. În orice caz, mai bine mănânci în altă parte.

Angajaţii par trişti şi neatenţi

În industria ospitalităţii, zâmbetul este obligatoriu. Este unul dintre domeniile în care trebuie să zâmbeşti chiar dacă te doare măseaua, te-a părăsit iubitul sau pur şi simplu nu ai chef de muncă într-o zi. Cei cu suficientă experienţă ştiu cum să facă astfel încât să zâmbească oricum, e un fel de gest reflex. Dacă intri într-un loc în care toţi sunt posaci şi încrâncenţi, atunci e bine să iei în calcul alte localuri.

Managerii nu se implică

În localurile în care managerii şi patronii stau pe un scaun şi se uită la subalterni cum asudează alergând de la o masă la alta, ceva nu este în regulă. Cele mai bune restaurante sunt cele în care tot personalul se implică pentru ca la final clienţii să aibă o experienţă plăcută. Cu cât aceştia sunt mai fericiţi, cu atât va fi bacşişul mai mare la finalul zilei şi toată lumea are de câştigat.

Alţi clienţi par nefericiţi

Când intri în local aruncă o privire şi la ceilalţi clienţi care stau la mese. Dacă nu este vreo pomană, atunci lumea ar trebui în general să fie relaxată, chiar veselă. Înainte de alege restaurantul este bine să verifici şi recenziile online pentru a-şi face o părere.

Bucătarul sau ospătarul face mai mult de o greşeală

Suntem oameni şi ştim că este imposibil să nu apară erori. Totuşi, trebuie să vezi despre ce fel de greşeli este vorba. Dacă îţi aduce comanda altui client sau dacă mâncarea nu este gătită cum trebuie, ai tot dreptul că ceri explicaţii. Pentru lucruri mai grave, poţi chiar să te ridici şi să pleci.

Durează foarte mult să aducă băuturile

Dacă durează mult până când ospătarul aduce băuturile la masă, atunci imaginează-ţi când va veni mancarea. În localurile care se respectă, atunci când este foarte aglomerat, clienţii primesc un amuse bouche, gustare din partea casei, până când este gata comanda de băuturi.

Baia arată rău

Dacă te duci să te speli pe mâini înainte de a mânca şi vezi că baia nu este bine întreţinută, atunci e cazul să-ţi pui semne de întrebare. Nu există personal diferit pentru curăţenia băii şi pentru cea a bucătăriei, ceea ce înseamnă că nici pentru cea din urmă nu a acordat o atenţie prea mare.

Mâncarea nu este bună

Dacă ai ajuns în acest punct al prezenţei în restaurant, atunci nu prea mai ai ce face. Bucate care nu sunt bune nu înseamnă neapărat că sunt stricate. Pot fi arse, prea fierte, prea crude, prea sărate, oricum, numai bune nu. Ce poţi face? Deocamdată nimic. Pe viitor poţi evita restaurantul.

Erori pe nota de plată

Uneori, din grabă, se mai intâmplă să apară mici erori. De cele mai multe ori greşelile apar când sunt multe persoane la masă, care comandă multe produse. Ospătarul ar trebui să scoată de pe notă sumele în plus şi eventual să îşi ceară scuze oferind o cafea sau un desert.

 

restaurant

Cristina Călin